Dropshipment Magento - GEFCO Global Logistics

Fulfilment van webverkopen 100% foutloos

Dropshipment van weborders

De dropshipment integratie met GEFCO Global Logistics voor opdrachtgever Tanita die door Dutchworld gerealiseerd is, laat product-uitlevering volledig automatisch starten. GEFCO is het logistieke centrum voor het verzenden van de orders die in de webshop van Tanita besteld zijn.

Eerder had Tanita veel werk om alle binnenkomende orders op een juiste en zorgvuldige wijze af te handelen in de backoffice. Besparen van tijd, verlagen foutgevoeligheid en Track & Trace waren de drivers om de logistieke aansturing te verbeteren door middel van een automatische koppeling.

Wat losten we op!

Als er een order in de webshop van Tanita binnenkomt, dan wordt deze opgeslagen in Magento. Dutchworld heeft er voor gezorgd dat iedere betaalde order die binnenkomt in de Magento omgeving, wordt doorgestuurd naar de GEFCO backoffice middels een xml-export als onderdeel van het orderverwerkingsproces.

Track & Trace retourberichten

Na het aanleveren van het orderbericht wordt de order intern bij GEFCO klaargemaakt voor verzending. Wanneer het pakket uiteindelijk verzonden is, is het de taak aan GEFCO om de webwinkel daarover te informeren middels een retourbericht. Dit doet GEFCO 1 keer per dag. Kort nadat GEFCO de terugkoppeling heeft gegeven, kan Dutchworld de orderstatus automatisch wijzigen naar "Complete" en voegen we het vrijgegeven trackingnummer automatisch toe aan de order in Magento.

Techniek

  • Magento2
  • PHP
  • FTP-forwarding van bestelberichten

Lees ook:

Klantcase Tanita