Specialistische drukregelapparatuur voor technische gassen

Gascontrol Systems biedt een breed portfolio van geschikte apparatuur en oplossingen voor de specifieke behoeften van technische professionals.

Of het nu gaat om de medische sector, industriële toepassingen, gespecialiseerde installatiebedrijven, laboratoria, laswerkzaamheden, lasersnijden, voedselproductie of halfgeleider productie: elk gassysteem kent zijn unieke uitdagingen. Gascontrol Systems geeft hun klanten deskundig advies om de beste keuze te maken.

En waar sta je dan als je als bedrijf ruim 25 jaar dé expert op het gebied van gasdistributie-apparatuur bent in een conservatieve markt? Precies, je slaat de spijker op de kop! Gascontrol was vanaf 2020 rijp voor digitale transformatie.

Uitdaging

De uitdagingen lagen in de kern op twee aspecten om te verbeteren: digitale processen en integratie van data en systemen.
En dat is eigenlijk altijd de kern van de problematiek als Odoologic voor een opdrachtgever aan de slag gaat.

Onvoldoende gegevenskwaliteit en dataintegratie maakte in de oude situatie het offerteproces bewerkelijk en traag. Ook andere businessprocessen sloten niet op elkaar aan.
Door de gescheiden systemen waren de mogelijkheden voor marketing beperkt en was de interactie met en service aan klanten niet optimaal.
De oude website was niet geïntegreerd met het ERP-systeem, waardoor gegevenssynchronisatie een uitdaging was. En Gascontrol heeft als kleine organisatie de ondersteuning nodig van een IT-partner met visie op de juiste business oplossingen.
Gascontrol vond dit bij Odoologic. Één aanspreekpunt voor advies, software, hosting en onderhoud.

Aanpak

Odoo als het hart van een geoptimaliseerd systeem

Oorspronkelijk ging Gascontrol live met Odoo13. We hebben beslist voor de upgrade naar Odoo16 die een verbeterd technische stack kon aanbieden:

  • Een overzichtelijker beeld van de complete goederenstroom, zowel logistiek als financieel. Het stelt het verkoopteam in staat om direct inzicht te krijgen in openstaande offertes, orders en levertijden, vanuit alle kanalen, wat voorheen een complexer proces was.
  • Het beheer van producten centraal en eenduidig waar dat eerder in meerdere systemen moest worden herhaald, met alle mogelijke risico’s en extra werk dat daar bij komt kijken.

App integraties

Odoologic heeft de volgende business apps geimplementeerd om de functionaliteiten van Odoo breder te benutten:

  • De Website-app, die de kracht van een dynamische, datagestuurde website combineert met het gemak van frontend bewerken zonder code.
  • Een nieuw, multichannel E-commerce platform geïntegreerd met Odoo16. De functionaliteiten zijn vergelijkbaar met Shopify en Wix, maar konden met een fractie van de inspanning worden opgezet. Het sluit naadloos aan op de uitgebreide productcatalogus van Odoo, inclusief prijzen voor klantengroepen en configureerbare producten.
  • Een volledig in het ERP systeem geïntegreerde Kennis-app waarmee de interne knowhow kan worden vastgelegd.
  • Documenten-app: Een document management systeem dat volledig geïntegreerd is in het Odoo ERP systeem en de website.
  • Een in de Documenten-app geïntegreerde AI die documenten kan herkennen op basis van klantgegevens en documenttype waardoor het document automatisch aan klanten kan worden gekoppeld en documentacties worden voorgesteld.

 

Resultaat

  • “Short time to market”: verminderde tijd nodig om producten of diensten op de markt te brengen.
  • Website gekoppeld aan het ERP-systeem, naadloze integratie tussen verkooppunten en webwinkel.
  • Minder training nodig om de website of winkel te beheren en te bewerken vanwege enkele voordelen: gebruikersvriendelijke interface, drag-and-drop functionaliteiten, ingebouwde templates, inline bewerking, modulaire aanpak en uitgebreide online documentatie.
  • Efficiënter voorraadbeheer en snellere levering aan klanten.
  • Gecentraliseerde informatie voor snellere besluitvorming.
  • Verbeterde klanttevredenheid door het bieden van een eenvoudigere, meer geïntegreerde online winkelervaring.
  • Een sterkere online aanwezigheid met het nieuwe e-commerce platform.

Onze aanpak met Gascontrol was gericht op het begrijpen van hun unieke bedrijfsbehoeften en het vinden van een op maat gemaakte oplossing. Het belangrijkste was om een systeem te implementeren dat zowel intuïtief als krachtig was, zodat Gascontrol hun klanten nog beter kon bedienen.

Nu kijken we uit naar de volgende stappen, waaronder verdere optimalisatie van hun online verkoopprocessen en wellicht nog meer technologische innovaties. Met dit als fundament, overweegt Gascontrol verdere modules en integraties om hun bedrijfsprocessen te verbeteren, waaronder geavanceerde klantenservice, e-learning portal, verdere automatisering en een uitgebreidere aanpak van hun online marketingstrategie.

Geïnspireerd door Gascontrol’s innovatieve stap voorwaarts? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we je bedrijfsprocessen naar het volgende niveau kunnen tillen.