De klantreis moet centraal staan voor succes

Waarom heeft iedereen de mond vol van user centered design? Omdat je product anders faalt. Zo simpel is het.

De voordelen van een UX review door Dutchworld

Als je bekend bent met de SCRUM-methode voor het ontwikkelen van digitale producten en diensten, weet je dat die stoelt op de User Centered Design filosofie. De gebruiker centraal. Door de gebruikerservaring centraal te zetten, creëer je waarde waar het nodig is. En niet alleen je eindgebruikers, maar ook je medewerkers zijn gebruikers en vaak net zo belangrijk voor de bottom line.

Gebruikers beter begrijpen

Wat zijn je buyer persona’s en kloppen ze? Waarom komt een gebruiker terug of niet? Door hun gedragte meten en inzichtelijk te maken, kun je je gebruikers leren kennen en nauwkeurige profielen opbouwen als leidraad voor aanpassingen en verdere ontwikkeling.

Problemen identificeren

Identificeer verwarrende navigatie, slechte content-structuur of moeilijke interfaces. Zelf begrijp je altijd wat je bedenkt, maar dat is een enorme valkuil. Wij helpen je met kwalitatieve en kwantitatieve gebruikersfeedback drempels en hoepels te spotten.

Verhoog conversie

Met Hotjar en Google Analytics meet je het gedrag van gebruikers op een pagina en over de gehele klantreis. Zo weet je waaraan je nog moet schaven om de gebruiker over de streep te trekken. Wij zorgen dat we niet alleen de hobbels en drempels identificeren, maar komen ook met best practice oplossingen.

Verhoog klanttevredenheid

Een positieve gebruikservaring leidt tot meer klanttevredenheid en loyaliteit. Klanten die een positieve ervaring hebben zullen je eerder aanbevelen aan anderen en vaker terugkeren. Door middel van geautomatiseerde metingen en interviews met je gebruikers halen wij boven wat jouw klant als fijn ervaart.

Dutchworld zegt waar het op staat. Dat is wennen, maar ook een verademing tussen alle beloftes die we vaak horen.

Robert Kilsdonk | Deutsche Bahn Cargo NL

Veelgestelde vragen over UX reviews

Wat valt onder UX?

UX staat voor user experience: gebruikerservaring. Bij UX-design staat de ervaring van de eindgebruiker, degene die het product gebruikt, centraal. Dat kan gaan over een website, app, of tastbaar product, zoals een mobiele telefoon.

Wat doet een UX-onderzoeker?

UX-onderzoekers verkrijgen inzicht in het leven van mensen door kwalitatief gebruikersonderzoek. Daarmee begrijpen en identificeren ze de context, emoties, doelen en motivaties van je verschillende doelgroepen.

Wie volgt?

Over Dutchworld

Wij geloven als geen ander in een integrale aanpak. Dat betekent dat we alles samen doen. Met onze specialisten, maar ook met jou. Software is de kern van elke schaalbare business, maar wordt vaak gezien als een risico in plaats van een superkracht. Wij helpen je die superkracht te zien en te ontwikkelen.

Korte slagen, logische stappen

Loop niet leeg op een megalithisch watervalproject zonder einde. Investeer liever in een iteratief proces, dat bij elke stap direct waarde toevoegt voor je organisatie en je klanten. Zo hou je de risico’s laag en zie je snel resultaat.

Businesscontext

Neem geen advies aan van adviseurs, maar alleen van mensen die in jouw schoenen hebben gestaan. Wij zijn zelf ook ondernemers, kennen het klappen van de zweep en nemen businesscontext ontzettend serieus.

We laten je niet in de steek

Je IT-processen zijn bedrijfskritisch. Daarom pakken wij altijd de telefoon op, mailen we terug, appen we in real-time en luisteren we naar wat er aan de hand is. Ook op vrijdagavond als het eten net op tafel komt.

Gaan we samen iets moois maken?