Online verkopen of diensten leveren

Gebruiker, burger, student, consument, servicemanager, medewerker, klant? Wat u ook doet, … meer en meer handelingen, zoals het kopen van producten of het verkrijgen van diensten, verlopen via het web. Meedoen of omzet mislopen? Het is geen keuze meer: “Online moet!”

Het team van Dutchworld kan direct haar expertises inzetten om snel een interactieve website, een professionele bestelfunctie of een complete webwinkel voor u te realiseren.

Overdenkt u de volgende onderwerpen alvast eens voor uzelf. Ze zijn randvoorwaarden voor succes (en wij zullen erover beginnen):

Go-to-market plan

Met de opkomst van nieuwe digitale kanalen is een integrale benadering (omnichannel is hier het buzz-woord) noodzakelijk om uw bedrijf of product te promoten bij verschillende doelgroepen. Elementen als brand, product of dienst, B2C of B2B marktbenadering, vind- en verkrijgbaarheid, prijs en service moeten in samenhang uitgedacht worden en zich richten op één vraag: “hoe gaan we wat verdienen?”.

Interface ontwerp (design)

Standaard websites en webwinkels zijn er inmiddels genoeg. Alleen met de juiste uitstraling en ‘boodschap’ (design) wordt een converterende webwinkel bereikt. Soms wordt een mooi design uitgewerkt op de tekentafel, maar is door volume van de content of door de gebruikte techniek het design praktisch niet realiseerbaar.

Kies dus voor een heldere boodschap en voor gerichte websites of webwinkels met een overzichtelijk productaanbod. Op deze manier kan het design een sterk onderdeel vormen van uw go-to-market strategie.

Datakwaliteit in productgegevens

Goed gestructureerde en foutloze productgegevens zijn nodig om gelaagde zoeknavigatie via categoriën en kenmerken te realiseren. Dit biedt de gebruiker de mogelijkheid om producten te filteren op basis van producteigenschappen. Alleen data van voldoende kwaliteit kunnen geladen worden op affiliate platforms middels productfeeds.

De gegevens zijn de benzine van de online motor, maar de technische regels vormen een groot struikelblok voor menig ondernemer. Daarom is product informatie management (PIM) een activiteit waar u direct mee zou kunnen starten.

Multichannel

Klanten willen via verschillende kanalen zakendoen of informatie inwinnen over producten en diensten via zowel uw websites als uw fysieke winkels. Daarbij moeten zij in elk contactmoment steeds dezelfde merkbeleving en hetzelfde serviceniveau ervaren.

Consistentie van branding, het gemak van online bestellen, offline afhalen, supportvragen snel beantwoorden, dat zijn de onderwerpen om aan te werken.

Support als het nodig is

Een technische showstopper of een marketing blunder op de website kan enorm veel omzet schelen als deze situatie niet tijdig kan worden opgelost. Waar gaat u heen als u wilt dat iets opgelost wordt?

Dutchworld biedt een ServiceDesk die u direct kan bellen. On demand heet dat zo mooi.

Online marketing

Heeft u al wel aan online marketing gedacht? Content marketing, Internet marketing, email marketing, wat betekent dit allemaal? Wat doen prijsvergelijkers voor me ? Wat heb ik aan diverse vormen van Affiliate Marketing? Aan campagnes met Google Adwords? Op welke criteria kan ik mijn emailbestand segmenteren?

Er is veel om over na te denken. Misschien lukt niet alles zelf en heeft u budget gereserveerd voor externe ondersteuning. Het is onze focus om die behoefte aan marketing te kunnen aanvullen, zodat het zeker is dat de online kanalen effectief gaan bijdragen aan het bedrijfsresultaat.

Leest u meer over hoe online marketing  u kan helpen om succesvol te worden met online verkopen of online presentatie.